Urząd Gminy w Izbicku
47-180 Izbicko
Powstańców Śl. 12
e-mail:
tel.: 77 461 72 60
tel.: 77 461 72 21
tel.: 77 461 72 66
fax: 77 463 12 54
Konkurs ofert na wolne stanowisko urzędnicze w OPS
Wójt Gminy Izbicko w Izbicku
ogłasza konkurs ofert na stanowisko
Kierownika
Ośrodka Pomocy Społecznej
w Izbicku
od dnia 1 stycznia 2016r.
Wymagania niezbędne:
- ma obywatelstwo polskie
- ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
- nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej
- cieszy się nieposzlakowaną opinią
- posiada co najmniej trzyletni staż pracy lub wykonywała przez co najmniej 3 lata działalność gospodarczą o charakterze zgodnym z wymaganiami na danym stanowisku;
- posiada wykształcenie wyższe z zakresu zarządzania, administracji, pracy socjalnej pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym
- posiada co najmniej 3-letni staż pracy w pomocy społecznej oraz specjalizację z zakresu organizacji pomocy społecznej.
- doświadczenie na kierowniczym stanowisku w ośrodkach pomocy społecznej
Wymagania dodatkowe:
- minimum trzyletni okres pracy w jednostce samorządowej lub w ośrodku pomocy społecznej
- bardzo dobra znajomość ustaw:
- świadczeniach rodzinnych,
- ustawy o pomocy społecznej
- ustawy o finansach publicznych
- o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej
- ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie
- bardzo dobra znajomość programu SYGNITY w zakresie świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego oraz znajomość programu „POMOST” w zakresie pomocy społecznej
- znajomość ustawy o funduszu alimentacyjnym
- prawo jazdy kat. B,
- umiejętność współpracy w zespole,
- dyspozycyjność,
- odpowiedzialność,
- kreatywność
- stan zdrowia pozwalający na pracę na w/w stanowisku.
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
Obowiązki ogólne:
- Znajomość i przestrzeganie przepisów ogólnych obowiązujących w urzędzie oraz przepisów, regulaminów, zarządzeń, instytucji, itp., z zakresu zajmowanego stanowiska lub dotyczących wykonywanej pracy
- Przestrzeganie obowiązujących norm prawnych i społecznych
- Sumienne, rzeczowe i terminowe wykonywanie wyznaczonych obowiązków i otrzymanych poleceń
- Zgłaszanie zwierzchnikowi niedociągnięć zaistniałych lub mogących powstać w toku pracy stanowiska lub komórki organizacyjnej i przedstawienie propozycji usprawnienia własnej pracy lub innych odcinków działalności
- Zachowanie drogi służbowej przy wykonywaniu zleconych zadań
- Przestrzeganie zasad dobrego współżycia oraz dbałość oraz dbałość o właściwe stosunki międzyludzkie w środowisku pracy
- Wnikliwe, bezstronne i uprzejme załatwienie interesantów
- Podnoszenie kwalifikacji drogą samokształcenia
- Wykonywanie czynności wynikających z doraźnych poleceń przełożonego
Obowiązki szczegółowe:
- Kierowanie, nadzorowanie i koordynacja pracy pracowników Ośrodka Pomocy Społecznej
- Dokonywanie analizy i oceny zjawisk rodzących zapotrzebowanie na świadczenia pomocy społecznej
- Udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązania spraw związanych z działalnością Ośrodka Pomocy Społecznej
- Inicjowanie nowych form udzielania pomocy osobom będącym w trudnej sytuacji życiowej oraz inspirowanie instytucji, które mogłyby świadczyć usługi niezbędne do poprawy tej sytuacji
- Współpraca z innymi instytucjami i organizacjami w zakresie doskonalenia i poszukiwania nowych rozwiązań w dziedzinie pomocy społecznej
- Sporządzanie planu dochodów i wydatków w zakresie pomocy społecznej
- Wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu pomocy społecznej należących do właściwości gminy
- Wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach świadczeń rodzinnych
- Nadzorowanie sprawozdawczości z zakresu pomocy społecznej i świadczeń rodzinnych
- Wydawanie decyzji administracyjnych dotyczących dłużników alimentacyjnych i zaliczek alimentacyjnych
- Podpisywanie bieżącej korespondencji
- Analiza wpływającej do OPS korespondencji i podział jej na poszczególne stanowiska pracy
- Analizowanie zmian przepisów prawnych obowiązujących w działalności pomocy społecznej
- Wykonanie zadań zleconych przez Zastępcę Wójta lub Sekretarza Gminy
Uprawnieni:
- Pomoc i wyjaśnienia zwierzchnika w przypadkach napotkania trudności przy wykonywaniu obowiązków lub wątpliwości występujących w toku pracy.
Odpowiedzialność:
- Za pełne, legalne i prawidłowe wykonywanie zadań OPS w zakresie swoich obowiązków służbowych
- Materialna za powierzone mienie
- Służbowa i karna za nieprzestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej.
Wymagane dokumenty:
a) życiorys (CV) z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej,
b) list motywacyjny,
c) dokumenty poświadczające wykształcenie ( kserokopie dyplomów lub zaświadczeń o stanie odbytych studiów ),
d) kserokopie świadectw pracy,
e) kwestionariusz osobowy opatrzony własnoręcznym podpisem,
f) podpisane oświadczenia o korzystaniu z pełni praw publicznych, o niekaralności, o stanie zdrowia,
g) inne dokumenty poświadczające dodatkowe kwalifikacje i umiejętności ( kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach, referencje),
h) kserokopia dowodu osobistego (str. 1 i 2),
i) zaświadczenie o zatrudnieniu – w przypadku trwania stosunku pracy,
k) kserokopia prawa jazdy.
Oferty konkursowe należy składać w zamkniętych kopertach z podanym adresem zwrotnym i dopiskiem Konkurs na stanowisko Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Izbicku do dnia 10 grudnia 2015r. w sekretariacie Urzędu Gminy Izbicko ul. Powstańców Śl. 12 do godz. 15.00
Aplikacje, które wpłyną do urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.izbicko.pl) oraz na tablicy informacyjnej Ośrodka Pomocy Społecznej w Izbicku przy ul Powstańców Śl. 12
Wymagane dokumenty aplikacyjne : list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu pracy zawodowej), powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014r. poz.1182 z póz. zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopad 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014 poz. 1202 z póź. zm.)”.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy w Izbicku w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych wynosi mniej niż 6%.
Przewodniczący komisji
Marzena Baksik
Regulamin naboru na wolne stanowiska w Urzędzie Gminy w Izbicku.pdf (65,18KB)
Zarządzenie w sprawie powołania komisji rekrutacyjnej.pdf (24,31KB)
Ferie zimowe 2025
Biblioteka i Kultura w Izbicku zaprasza dzieci do udziału w zajęciach w czasie ferii zimowych...