Urząd Gminy w Izbicku
47-180 Izbicko
Powstańców Śl. 12
e-mail:
tel.: 77 461 72 60
tel.: 77 461 72 21
tel.: 77 461 72 66
fax: 77 463 12 54
Gminne jednostki organizacyjne
• Zespół Szkół Gminy Izbicko w skład, którego wchodzą:
- Publiczne Gimnazjum w Izbicku, ul. 15 grudnia 32a, tel. (77) 463 15 67
www.g_izbicko.wodip.opole.pl/
- Publiczna Szkoła Podstawowa w Izbicku, ul. 15 Grudnia 32, tel. (77) 461 72 84
http://izbicko.zsgizbicko.pl/
- Publiczna Szkoła Podstawowa w Krośnicy, ul. Szkolna, tel. (77) 461 76 23
www.pspkrosnica.wodip.opole.pl/
- Publiczna Szkoła Podstawowa w Otmicach, ul. Zawadzkiego 28, tel. (77) 461 72 83
www.zsgizbicko.pl/
- Publiczne Przedszkole w Izbicku, ul. Powstańców Śl. tel. (77) 461 72 97
- Publiczne Przedszkole w Izbicku oddział zamiejscowy w Otmicach,
ul. Zawadzkiego 28, tel. (77) 461 72 83
- Publiczne Przedszkole w Izbicku oddział zamiejscowy w Krośnicy,
ul. Szkolna, tel. (77) 461 76 23
- Publiczne Przedszkole w Izbicku oddział zamiejscowy w Siedlcu,
ul. Wiejska, tel. (77) 463 13 16
• Ośrodek Pomocy Społecznej w Izbicku - tel. (77) 461 72 06
Zakres działania i kompetencji Kierownika oraz Pracowników
Opieki Pomocy Społecznej w Izbicku
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej – Anna Pytel
Do zakresu działań i kompetencji Kierownika należy:
- kompletowanie i ewidencjonowanie przepisów prawnych oraz wytycznych jednostek nadrzędnych,
- kompletowane bieżące, ewidencjonowanie i przekazywanie do archiwum zakładowego akt zgodnie z instrukcja kancelaryjną i rzeczowym wykazem akt,
- prowadzenie akt osobowych pracowników Ośrodka Pomocy Społecznej zgodnie z przepisami ustawy,
- prowadzenie obowiązującej sprawozdawczości do WUS i WZPS,
- wypłacanie zasiłków miesięcznych członkom rodzin żołnierzy oraz spełniających zastępczo obowiązek służby wojskowej uznawanych za jedynych żywicieli rodzin oraz pokrywanie należności mieszkaniowych, opłat eksploatacyjnych i ćwiczeń wojskowych,
- obejmowanie opieką społeczną osób i rodzin wymienionych w art. 3 ustawy o pomocy społecznej,
- określenie zasad zwrotu zasiłku okresowego,
- składanie corocznych sprawozdań Radzie Gminy z działalności Ośrodka oraz przedstawienie potrzeb w zakresie pomocy społecznej,
- przyznawanie wszelkich świadczeń przewidzianych w ustawie o pomocy społecznej / zasiłki okresowe, celowe, stałe, pielęgnacyjne i inne,
- przyznawanie pomocy rzeczowej,
- pokrywanie kosztów przewozu osób podlegających hospitalizacji lub izolacji i kosztów przejazdu do zakładu społecznej służby zdrowia osób podlegających przymusowemu leczeniu lub przymusowym badaniom stanu zdrowia,
- współpracowanie z organizacjami społecznymi, związkami wyznaniowymi, fundacjami, szkołami, ośrodkami zdrowia i Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
- zastępstwo pracownika socjalnego w czasie jego nieobecności,
- opracowywanie planów finansowych związanych z realizacją zadań własnych i zleconych gminie z zakresu pomocy społecznej,
- wykonywanie zadań zleconych przez Wójta lub Sekretarza Gminy.
Główna księgowa – Anna Malek
- prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z określonymi ustawą o rachunkowości zasadami rachunkowości, polegające na sporządzaniu, przyjmowaniu, obiegu, archiwizowaniu i kontroli dokumentów w sposób zapewniający:
· właściwy przebieg operacji gospodarczych i finansowych pod kątem ich zgodności z planem finansowym i zaangażowaniem oraz ochroną mienia będącego w posiadaniu jednostki,
· bieżące i rzetelne prowadzenie księgowości oraz terminowe sporządzanie okresowych analiz, w sposób umożliwiający przekazywanie rzetelnych informacji ekonomicznych,
· sporządzanie sprawozdań z wydatków jednostki, z dokładnością do rozdziału i paragrafu oraz bilansu rocznego,
· terminowe i prawidłowe rozliczanie osób materialnie odpowiedzialnych za powierzone w jednostce mienie,
· wycenę aktywów i pasywów, rzetelne ustalenie wyniku finansowego z zachowaniem przepisów o rachunkowości, sprawozdawczości i finansach publicznych,
· prowadzenie ksiąg rachunkowych przy użyciu komputera i profesjonalnych programów, w sposób zapewniający ochronę danych przed niedozwolonymi zmianami, uszkodzeniem lub nieupoważnionym rozpowszechnianiem.
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji jednostki, w sposób zapewniający:
· prawidłowość umów zawieranych przez jednostkę pod względem finansowym,
· przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
· rzetelne uzgadnianie sald, terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań,
· prawidłowy obieg dokumentów i dyspozycji rodzących konkretne skutki finansowo – ekonomiczne,
· przestrzeganie zasad celowego i oszczędnego gospodarowania środkami publicznymi z uwzględnieniem reguły uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów,
· sporządzanie listy płac, z właściwym odprowadzaniem podatku do urzędu skarbowego, składek ubezpieczenia społecznego.
- dokonywanie kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych, w sposób zapewniający:
· wykonywanie kontroli legalności dokumentów przedkładanych do księgowania w powiązaniu ich z planem finansowym, zaangażowaniem oraz zasadami gospodarności i celowości oraz właściwym gospodarowaniem powierzonym mieniem gminy,
· przeciwdziałanie przypadkom naruszania przepisów o dyscyplinie finansów publicznych,
· wykonywanie bieżącej kontroli operacji gospodarczych i finansowych jednostki stanowiących przedmiot księgowań.
· Opracowywanie wspólnie z kierownikiem jednostki, planów dochodów i wydatków, sprawozdań z wykonywania budżetu, sporządzanie sprawozdań z wykonywania planu finansowego tej jednostki oraz analiz okresowych z wykorzystania środków i prognozowanych zmian w roku budżetowym, fachowe doradztwo, instruktaż w zakresie planowania, szczególnie w przygotowaniu niezbędnych danych do sporządzania wniosku budżetowego do projektu planu finansowego.
- opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez kierownika jednostki dotyczących prowadzenia rachunkowości, zakładowego planu kont dla danej jednostki, zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji, rozliczenia osób materialnie odpowiedzialnych i innych procedur wynikających z konieczności właściwego funkcjonowania jednostki.
- wykonywanie innych poleceń Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej wynikających z zadań i regulaminu organizacyjnego,
Księgowa – Iwona Mróz
- prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z określonymi ustawą zasadami rachunkowości, polegające na sporządzaniu, przyjmowaniu, obiegu, archiwizowaniu i kontroli dokumentów oraz przedkładanie ich Głównej Księgowej,
- sporządzanie list płac z właściwym odprowadzaniem podatku do Urzędu Skarbowego, składek ubezpieczenia społecznego oraz sporządzanie deklaracji w programie „Płatnik”,
- opracowywanie wspólnie z Kierownikiem jednostki projektów planów dochodów i wydatków oraz okresowych analiz z wykorzystania środków i prognozowanych zmian w roku budżetowym.
- opracowywanie projektów przepisów dotyczących prowadzenia rachunkowości, zakładowego planu kont dla danej jednostki, zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji, rozliczanie osób materialnie odpowiedzialnych i innych procedur wynikających z konieczności właściwego funkcjonowania jednostki,
- ewidencja środków trwałych,
- sporządzanie sprawozdawczości budżetowej,
- zastępstwo pracownika ds. świadczeń rodzinnych podczas urlopu, choroby, macierzyńskiego itp., a w okresie wzmożonych prac związanych z „nowym okresem zasiłkowym” pomoc przy wykonywaniu tych prac,
- wykonywanie całokształtu prac związanych z ustawą: Pomoc osobom uprawnionych do alimentów,
- rozliczanie funduszy pomocowych ze środków unijnych przy rozliczaniu projektów Systemowych,
- realizacja ustawy o zamówieniach publicznych,
- uczestnictwo w szkoleniach w celu doskonalenia umiejętności i zdobywania wiedzy, doświadczeń zawodowych,
- obsługa programów związanych z zakresem czynności,
- archiwizacja dokumentów wg powierzonych obowiązków,
- wykonywanie poleceń Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej wynikających z zadań i regulaminu organizacyjnego.
Starszy Pracownik Socjalny - Anna Siemska
- rozpoznawanie i wnioskowanie o zaspokajanie potrzeb występujących w środowisku,
- organizowanie i prowadzenie przy współudziale organizacji społecznych działalności socjalnej zmierzającej do poprawy sytuacji osób wymagających pomocy ze szczególnym uwzględnieniem osób starszych i niepełnosprawnych,
- ścisła współpraca z lekarzem rodzinnym, pielęgniarką środowiskową, radnymi, sołtysami, Stacją Opieki Caritas, mająca na celu prawidłowe i wszechstronne niesienie pomocy materialnej i socjalnej,
- współdziałanie z Policją, Prokuraturą, szkołami, organizacjami pozarządowymi w celu prawidłowej realizacji zadań pomocy społecznej,
- przeprowadzanie wywiadów środowiskowych w tym kompletowanie dokumentacji wymaganej przy wywiadzie i przyznawaniu określonych świadczeń z pomocy społecznej
- systematyczny kontakt z podopiecznymi.
- prowadzenie prawidłowej dokumentacji pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a także na polecenie Kierownika,
- prowadzenie dokumentacji zgodnie z ustawą o pomocy społecznej w systemie informatycznym POMOST,
- prowadzenie postępowań i przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych,
- przygotowywanie danych do sprawozdań kwartalnych i rocznych, a także do bilansu potrzeb oraz przygotowywanie tych sprawozdań,
- pobudzanie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób i rodzin,
- przeprowadzanie wywiadów alimentacyjnych i środowiskowych na rzecz innych Ośrodków Pomocy Społecznej, sądów, PUP, PCPR, Zakładów Karnych, ZUS i innych,
- realizowanie kontraktów socjalnych,
- wprowadzanie danych do systemu informatycznego POMOST,
- kontrolowanie stołówek szkolnych, nadzór i rozliczanie wydanych posiłków w placówkach oświatowych świadczeniobiorcom OPS,
- przygotowanie dokumentacji związanej z przyznaniem usług opiekuńczych oraz umieszczeniem w DPS,
- praca w zespole interdyscyplinarnym,
- zastępowanie innego pracownika socjalnego podczas jego nieobecności,
- wykonywanie poleceń Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej wynikających z zadań i regulaminu organizacyjnego.
Pracownik Socjalny - Justyna Jendrek
- dokonywanie analizy i oceny zjawisk, które powodują zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń,
- udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną trudnej sytuacji życiowej; skuteczne posługiwanie się przepisami w realizacji tych zadań,
- pomoc w uzyskaniu dla osób będących w trudnej sytuacji życiowej poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązywania problemów i udzielania pomocy przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe oraz wspieranie w uzyskaniu pomocy,
- udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej,
- pobudzanie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin, grup i środowisk społecznych,
- współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczeniami patologii i skutków negatywnych zjawisk społecznych, łagodzenie skutków ubóstwa,
- inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mającym trudną sytuację życiową oraz inspirowanie powołania instytucji świadczących usługi służące poprawie sytuacji takich osób i rodzin,
- współuczestnictwie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu regionalnych i lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości,
- prowadzenie postępowania w sprawach pomocy społecznej, opracowywanie decyzji administracyjnych, prowadzenie korespondencji z wnioskodawcami,
- współpraca z urzędami i instytucjami w zakresie ustalonym ustawami,
- opracowywanie analiz potrzeb i realizacji w w/w zakresie,
- zastępstwo w razie nieobecności drugiego pracownika socjalnego oraz pracownika do spraw świadczeń rodzinnych,
- wykonywanie poleceń Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej wynikających z zadań i regulaminu organizacyjnego.
Inspektor ds. świadczeń rodzinnych – Alina Mehlich
- przyjmowanie wniosków o przyznanie świadczeń rodzinnych zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- prowadzenie postępowania w sprawach o przyznanie świadczeń rodzinnych,
- rozpatrywanie wniosków zgodnie z obowiązującym stanem prawnym,
- prowadzenie postępowań i przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych w sprawach świadczeń oraz metryki spraw,
- udzielanie informacji o uprawnieniach oraz pomocy przy załatwianiu spraw o świadczenia rodzinne,
- sporządzanie list wypłat przyznanych świadczeń,
- prowadzenie dokumentacji realizowanych zadań,
- opracowywanie analiz i sprawozdań w zakresie prowadzonych spraw,
- planowanie potrzeb w zakresie świadczeń rodzinnych,
- ustalenie zapotrzebowania na środki finansowe na realizację świadczeń rodzinnych,
- współpraca z innymi pracownikami oraz instytucjami,
- wydawanie zaświadczeń dotyczących pobranych świadczeń ,
- prowadzenie postępowań w sprawie nienależnie pobranych świadczeń,
- prawidłowe prowadzenie, przechowywanie, archiwizowanie dokumentacji zgodnie z Instrukcją kancelaryjną i rzeczowym wykazem akt,
- zastępowanie pracownika ds. funduszu alimentacyjnego podczas jego nieobecności,
- wykonywanie innych poleceń Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej wynikających z zadań i regulaminu organizacyjnego.
Pomoc administracyjna -
- wykonywanie zadań z zakresu rejestracji pism wpływających do Ośrodka oraz wychodzących z Ośrodka a także prac związanych z wysyłką korespondencji,
- czuwanie nad terminowym realizowaniem poleceń i załatwieniem korespondencji,
- obsługa elektronicznego obiegu dokumentów,
- pomoc przy realizacji ustawy o pomocy społecznej,
- obsługa organizacyjno – techniczna Zespołu Interdyscyplinarnego ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie,
- wykonywanie zadań z zakresu ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy,
- pomoc przy realizacji ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
- pomoc przy realizacji ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów,
- pomoc przy realizacji ustawy o świadczeniach rodzinnych,
- prowadzenie archiwum OPS,
- przestrzeganie terminów załatwiania spraw zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- prawidłowe prowadzenie, przechowywanie, archiwizowanie dokumentacji zgodnie z Instrukcją kancelaryjną i rzeczowym wykazem akt,
- wykonywanie poleceń Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej wynikających z zadań i regulaminu organizacyjnego.
Regulamin Organizacyjny.doc (57,00KB)
Zarządzenie Nr 1-2013.doc (23,50KB)
Zarządzenie Nr 2-2013.doc (24,00KB)
• Zakład Gospodarki Komunalnej i Wodociągowej w Izbicku - tel. (77) 461 72 21 wew. 112
Zakres działania i kompetencji Kierownika oraz Pracowników
Zakładu Gospodarki Komunalnej i Wodociągowej w Izbicku
Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej i Wodociągowej – Przemysław Bajorek
Do zakresu działań i kompetencji Kierownika należy:
- bieżąca ewidencja i kompletowanie przepisów oraz wytycznych jednostek nadrzędnych wynikających z zakresu czynności,
- kompletowanie i bieżące ewidencjonowanie , przechowywanie i przekazywanie do archiwum zakładowego akt i dokumentów zgodnie z instrukcją kancelaryjną i archiwalną,
- doskonalenie zawodowe , doskonalenie form i metod pracy,
- prowadzenie obowiązującej sprawozdawczości,
- przyjmowanie i załatwianie skarg i wniosków Obywateli,
- kierowanie Zakładem Gospodarki Komunalnej i Wodociągowej reprezentując go na zewnątrz oraz składanie w jego imieniu oświadczeń z zachowaniem obowiązujących przepisów,
- zapewnienie ochrony mienia zakładu oraz przestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej oraz ochrona danych osobowych zgodnie z ustawą,
- opracowywanie regulaminu pracy dla zakładu oraz zakresów czynności dla poszczególnych pracowników,
- przestrzeganie przepisów bhp, p.poż oraz dyscypliny ekonomiczno – finansowej prowadzonej działalności,
- wydawanie zarządzeń i innych wewnętrznych aktów normatywnych,
- przyjmowanie i zwalnianie pracowników zakładu,
- kontrolowanie przestrzegania dyscypliny pracy,
- udzielanie kar dyscyplinarnych,
- zatwierdzanie premii, nagród oraz występowanie z wnioskami o odznaczenia dla pracowników,
- organizowanie prawidłowego nadzoru i skutecznej kontroli w zakładzie celem zapobieżenia zaniedbania, nadużyciom przestępczym i gospodarczym,
- przygotowywanie uchwał niezbędnych do podjęcia przez Radę Gminy,
- zarządzanie inwentaryzacji rocznych i okresowych w zakładzie zgodnie z przepisami,
- nadzorowanie wodociągów i kanalizacji sanitarnej,
- nadzorowanie gminnego wysypiska śmieci i zarządzanie nim,
- zatrudnianie do prac interwencyjnych lub robót publicznych w porozumieniu z PUP w Strzelcach Opolskich,
- prowadzenie remontów budynków komunalnych zgodnie z długoletnim planem gospodarowania zasobem gminy.
Główna Księgowa – Ewa Kiklaisz
- bieżąca ewidencja i kompletowanie przepisów oraz wytycznych jednostek nadrzędnych wynikających z zakresu czynności,
- kompletowanie i bieżące ewidencjonowanie , przechowywanie i przekazywanie do archiwum zakładowego akt i dokumentów zgodnie z instrukcją kancelaryjną i archiwalną,
- doskonalenie zawodowe , doskonalenie form i metod pracy,
- prowadzenie obowiązującej sprawozdawczości,
- przyjmowanie i załatwianie skarg i wniosków Obywateli,
- prowadzenie rachunkowości jednostki,
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
- dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym, poprzez złożenie podpisu na dokumentach dotyczących danej operacji,
- dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
- opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych regulujących gospodarkę finansową w zakładzie między innymi instrukcje:
- obiegu kontroli dokumentów księgowych,
- inwentaryzację majątku zakładu,
- gospodarkę kasową,
- gospodarkę magazynową,
- ewidencję i kontrolę druków ścisłego zarachowania,
- zakładowy plan kont,
- oraz inne nie wymienione dokumenty księgowe niezbędne dla prawidłowej gospodarki finansowej oraz ewidencji księgowej i sprawozdawczości,
- prowadzenie wewnętrznej kontroli w zakładzie ,
- przygotowywanie projektów uchwał pod obrady Rady Gminy dotyczące finansowania zakładu,
- zapewnienie pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez zakład,
- zapewnienie terminowego ściągania należności i dochodzenie roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań,
- sporządzanie sprawozdań i deklaracji do Urzędu Skarbowego ( CIT-y i inne ),
- sporządzanie i przedkładanie Wójtowi Gminy kwartalnych sprawozdań z realizacji zadań objętych dotacją gminną.
Inspektor ds. księgowych – Teresa Mróz
- bieżąca ewidencja i kompletowanie przepisów oraz wytycznych jednostek nadrzędnych wynikających z zakresu czynności,
- kompletowanie i bieżące ewidencjonowanie , przechowywanie i przekazywanie do archiwum zakładowego akt i dokumentów zgodnie z instrukcją kancelaryjną i archiwalną,
- doskonalenie zawodowe , doskonalenie form i metod pracy,
- prowadzenie obowiązującej sprawozdawczości,
- przyjmowanie i załatwianie skarg i wniosków Obywateli,
- prowadzenie spraw związanych z czynszem za mieszkania komunalne i lokale użytkowe:
- wymiar należności za czynsz i centralne ogrzewanie,
- wystawianie upomnień na zaległości,
- wystawianie faktur VAT za czynsze i C.O,
- uzgadnianie wpływów z księgową,
- sporządzanie umów najmu lokali użytkowych oraz ich rozwiązywanie,
- wydawanie decyzji administracyjnych o najem lokali,
- prowadzenie spraw związanych z egzekucją dotyczących opuszczenia lokalu z tytułu zaległości czynszowych,
- udział w pracach komisji społecznej przydzielającej mieszkania komunalne i prowadzenie dokumentacji z ich posiedzeń,
- prowadzenie spraw związanych z podatkiem VAT:
a) wystawianie pozostałych faktur VAT związanych z działalnością Zakładu,
b) prowadzenie rejestru zakupu i sprzedaży oraz rozliczanie podatku VAT,
- obsługa programu komputerowego „WODA”,
- naliczanie odsetek o niezapłaconych w terminie należności ,
- prowadzenie ewidencji środków trwałych i inwentarzowej księgi wyposażenia,
- prowadzenie Kasy Zakładu,
- księgowanie zadekretowanych dokumentów,
- wykonywanie innych prac zleconych przez Wójta Gminy i Kierownika Zakładu.
Regulamin Organizacyjny ZGKiW w Izbicku.doc (50,50KB)
-
16-08-2018 08:47
Przetwarzanie danych osobowych
Życzenia z okazji Dnia Edukacji Narodowej
W Dniu Edukacji Narodowej pragniemy złożyć najserdeczniejsze podziękowania Dyrektorom, Nauczycielom oraz wszystkim Pracownikom zatrudnionym w placówkach oświatowych na terenie Gminy Izbicko. Dziękujemy za trud włożony w edukację dzieci i młodzieży, wielką cierpliwość, wyrozumiałość oraz okazane serce...